ВІДВІДУВАННЯ ВИСТАВОК У КИТАЇ:
ТИПОВІ ПОМИЛКИ
Великі міжнародні виставки у Китаї давно приваблюють представників торгівлі всіх країн. На них збираються славетні бізнесмени та підприємці-початківці, які хочуть відкрити свою справу. Ті, хто відвідує КНР уперше, припускаються типових помилок, через втрачають великі можливості.
-
ПОЇЗДКА БЕЗ КОНКРЕТНОЇ МЕТИ
Подорож до КНР з метою ознайомлення коштує людині близько $2500. Буде краще, якщо ця сума принесе ще й додаткову користь. Заздалегідь обравши постачальника і зустрівшись із ним на виставці, підприємець відразу дасть поштовх своєму бізнесу. Іноді буває, що з першої поїздки люди вже везуть зразки товарів і навіть підписані контракти.
1 -
ЗБОРИ ПОСПІХОМ
Якщо замовляти квитки заздалегідь, наймати перекладача і бронювати місця в готелі не в останню мить, то можна добре зекономити на поїздці. Адже все, що терміново, — зазвичай дорого.
2 -
НЕПІДГОТОВЛЕНА ПРЕЗЕНТАЦІЯ КОМПАНІЇ
Якщо планується розмова з потенційними партнерами, то треба підготувати презентацію про себе та свою компанію, хоча б усну. Здається, що розповідати про себе легко.
3 -
ВІДСУТНІСТЬ ВІЗИТОК
Спілкування на виставках завжди закінчується (а іноді і починається) обміном візиток. Китайці шанобливо ставляться до гучних титулів, тож не варто бути надто скромними, коли замовляєте друкування візиток.
4 -
КОЛЕКЦІОНУВАННЯ КАТАЛОГІВ
На виставках завжди багато барвистих буклетів та каталогів. Якщо їх усіх збирати, то доведеться купувати валізу на коліщатках або наймати носильника, інакше проблематично буде пересуватися. А пересилання рекламної продукції теж потребує коштів. Простіше вибрати найважливіше і записувати на папері або знімати на телефон, роблячи фото і відео. Пізніше всю додаткову інформацію можна буде запитати електронною поштою.
5 -
НЕПРЕЗЕНТАБЕЛЬНИЙ ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД
Особисте враження про людину завжди формується під час першої зустрічі. І зовнішній вигляд дуже багато важить. Китайці надають цьому великого значення. Охайний одяг, скромна поведінка й уміння подати себе при першому знайомстві можуть стати першою цеглинкою у фундаменті подальших партнерських відносин.
6 -
ВІДСУТНІСТЬ ПЕРЕКЛАДАЧА
Економія на перекладачі — це те, що може зіграти злий жарт під час перемовин із потенційним китайським партнером. Незнання мови та різних тонкощів часто призводить до небажаного знайомства з шахраями або плутанини в документах.
7 -
ПОЧАТОК РОЗМОВИ З ПИТАННЯ ПРО ЦІНУ ТОВАРУ
Ясна річ, якщо вартість не влаштовує, то й розмова буде зайвою. Але починати її із запитання про ціну все-таки не варто — у китайців так не прийнято. Спочатку треба обговорити сам товар, його характеристики і бажані обсяги закупівель, а відтак перейти безпосередньо до вартості купівлі. Якщо не маєте часу на тривалу розмову, тоді треба вказати на поважну причину, що змушує вас поспішати, вибачитися і назвати обсяг, який плануєте придбати, після чого запитати про ціну.
8 -
НЕВМІННЯ ВЖИВАТИ АЛКОГОЛЬ
Під час підписання договору доведеться вживати алкоголь, бо всі ділові питання з китайськими партнерами вирішуються традиційно за столом. Знати норму і поводитися пристойно — успіх операції.
9 -
НЕПРАВИЛЬНИЙ РОЗРАХУНОК ЧАСУ ПЕРЕБУВАННЯ В КИТАЇ
Запланованих 2-х днів на угоду може виявитися недостатньо, тож краще завжди мати в запасі один зайвий день. А якщо справу залагодите швидко, то час, що залишився, можна витратити на огляд місцевих пам'яток культури та на відпочинок.
10