АНАЛІЗ КИТАЙСЬКОГО РИНКУ:
СПОСОБИ, АКТУАЛЬНІСТЬ
Нині спостерігається бурхливий розвиток промислово-торговельних відносин із КНР. Провідні компанії та бізнесмени різних країн активно цікавляться ринком Китаю, однак його маркетинговий аналіз надзвичайно ускладнений. Пов'язано це з багатьма чинниками.
-
ГЕОГРАФІЧНЕ ПОЛОЖЕННЯ
Велика територіальна площа країни не дозволяє проаналізувати ринок загалом. У Піднебесній можна виокремити декілька ринків, пов'язаних з їх географічним положенням. Компанії зі складними послугами та дорогими товарами розташовані у великих містах східного Китаю. Під час маркетингових досліджень проводять інтерв'ю з провідними керівниками виробництв різних міст східної частини країни і на підставі цього роблять висновки.
Дитячі іграшки й електроніку виробляються у південній частині КНР, у Шанхаї зосереджена індустрія моди, а на заході розташувалися найбільші будівельні компанії. Щоб проаналізувати весь ринок, доводиться підсумовувати дані різних регіонів.
-
ШВИДКІ ЗМІНИ В ЕКОНОМІЦІ
Конкуренція між розвиненими регіонами країни та величезні вливання у її регіони, що наразі відстають, постійно змінюють економічні показники. Дані, отримані всього лишень місяць тому, швидко застарівають. Для вирішення проблеми використовують інтерв'ю з головними конкурентами. Отриману інформацію опрацьовують, оновлюють та глибоко аналізують. За певний час доводиться все робити заново, тож слід довіряти лише останнім показникам.
-
КИТАЙСЬКІ ТРАДИЦІЇ
Місцеві експерти, які мають досвід у бізнесі, зможуть швидше впоратися із завданням аналізу ринку, якщо дати їм для цього достатньо часу. Китайські традиції ведення перемовин велику увагу приділяють особистим зустрічам й атмосфері довіри, якій ці зустрічі посприяли. Перемовини зазвичай тривають досить довго і можуть обірватися, якщо їх необережно перервати або поквапитися. Місцеві аналітики традиційно дають найправильніший результат, бо тільки вони знають, як ринок працює зсередини.
-
СУПЕРЕЧЛИВІ ДЖЕРЕЛА ІНФОРМАЦІЇ
Джерел інформації настільки ж багато, наскільки великою є територія Китаю, і вони часто бувають суперечливими. Як із цим бути? Треба виявити найточніше джерело з-поміж решти. Максимально наближеним до правди буде те, яке пов’язане з місцем виробництва товару. Узяти інформацію з цього джерела буде простіше, аніж збирати дані з багатьох інших, що мають до продукції лише віддалений стосунок.
Якщо компаній, які виробляють товар, багато, тоді обирають ту, яка найдовше працює на ринку, має на ньому велику частку і найістотніше впливає на його розвиток. Проаналізувавши головний ресурс, порівнюють дані з тим, що давали в інтерв'ю експерти.
-
НЕЗВИЧНІСТЬ ПРАВОВОЇ СИСТЕМИ
Китайська система — це перехід від традицій до міжнародних правових норм, тож часто для аналізу доводиться використовувати всі джерела. Окрім кабінетних досліджень, у пригоді стануть інтерв'ю місцевих представників законодавства, які поділяться, наскільки тут дотримують правил.
Є яскравий приклад встановлення вікон. Мета — зниження енергоспоживання у цілому Китаї, але суворий контроль за цим ведеться лише у північній її частині. На півдні ці нормативи не пильнують через м'які зими. Отже, тільки сумарне дослідження дасть правильний результат.
5
Зміни на ринку Китаю — нескінченне явище. Треба постійно аналізувати товари, контрагентів і сам ринок для пошуку найкращих умов та готовності до прийдешніх змін.